Рекорд механической скорости на «Куйи Сургиль»: сквозь твердые горные породы
Рекорд механической скорости на «Куйи Сургиль»: сквозь твердые горные породы
Ни для кого не секрет, что основное время бурения скважины составляет его механическая часть – процесс, при котором происходит разрушение горных пород с помощью специального породоразрушающего инструмента – бурового долота.
Для достижения цели, а именно качества бурения и времени, выделенного на строительство скважины, важно правильно подобрать долото. Учитывается его тип, дизайн, установка соответствующих породам PDC резцов, а также подбор бурильщиком, находящемся за рычагом управления, оптимального режима бурения.
Благодаря слаженной профессиональной работе служб бригады №36 под руководством буровых мастеров Авезмуротова С., Норкабулова Б. при бурении скважины №27 месторождения «Куйи Сургиль» на глубине 4200 м удалось превысить механическую скорость бурения на 40-60% от предыдущих результатов.
«Буровое долото подбирается под каждое месторождение или площадь в зависимости от геологических условий», – говорит инженер по буровым долотам Элмурзаев Сухроб.
«В частности, для бурения сложного интервала, сложенного твердыми породами песчаника, аргилитами категории буримостью VI-VIII и абразивностью до 6 % применялся новый тип PDC долот с двухрядными PDC резцами Premium-класса, прошедшими выщелачивание в процессе их изготовления и обладающими ударопрочностью не менее 800 Дж на среднею площадь <25%. Указанные характеристики позволили увеличить стойкость бурового долота по отношению к твердым породам, а установка PDC резцов под углом атаки 15-18 градусов предоставила возможность увеличить механическую скорость проходки», – отметил Сухроб Элмурзаев.
Специалисты Сурхандарьинской экспедиции Группы компаний продолжают усердно работать над использованием более эффективных типов долот для ускорения строительства скважин на месторождении «Куйи Сургиль».
“Quyi Surg‘il” konida mexanik tezlik rekordi: qattiq tog‘ jinslari orqali
Hech kimga sir emaski, quduqlarni burg‘ulashning asosiy vaqtini uning mexanik qismi – maxsus jinsni buzuvchi asbob-burg‘ulash iskanasi yordamida tog‘ jinslarini buzish sojir bo‘ladigan jarayonlar tashkil etadi.
Maqsadga erishish, aynan esa burg‘ulash sifati va quduqlar qurilishiga ajratilgan vaqt uchun burg‘ulash iskanasini to‘g‘ri tanlash juda muhim. Bunda uning turi, ko‘rinishi, RDS jinslariga mos keluvchi kesgichlar o‘rnatilishi, shuningdek, boshqaruv dastagining tepasida turgan burg‘ulovchi tomonidan tanlangan optimal burg‘ulash vaqti hisobga olinadi.
Burg‘ulash ustalari Avezmuratov S, Norqobilov B lar rahbarligida 36-sonli brigada xizmatining uyg‘unlashgan kasbiy faoliyati tufayli “Quyi Surg‘il” konidagi 27-sonli quduqni burg‘ulash jarayonida 4200 metr chuqurlikda burg‘ulashning mexanik tezligini avvalgi natijalardan 40-60 foizga oshirishga muvaffaq bo‘lindi.
“Burg‘ulash iskanasi har bir kon yoki geologik sharoitidan kelib chiqib maydon uchun tanlanadi”,– deydi burg‘ulash iskanasi bo‘yicha menejer Elmurzaev Suxrob.
«Xususan, qumtosh qattiq jinslari, VI-VIII burg‘ulash toifasidagi va abrazivligi 6 foizgacha bo‘lgan argilitlardan tuzilgan murakkab intervaldagi burg‘ulash uchun ularni yasash jarayonida ishqor bilan yuvilgan va <25% o‘rtacha maydonga kamida 800 Dj zarbabardoshga ega Premium-sinfining ikki qatorli PDC kesgichli yangi turdagi PDC iskanalari qo‘llaniladi. Sanab o‘tilgan xususiyatlar burg‘ulash iskanasining qattiq jinslarga nisbatan barqarorligini oshirish imkonini berdi, 15-18 darajada yopishgan burchak ostida PDC kesgichlarining o‘rnatilishi esa kovlab borishning mexanik tezligini ko‘paytirish imkoniyatini taqdim etdi», – deydi Suxrob Elmurzaev.
Kompaniyalar guruhining Surxondaryo ekspedisiyasi mutaxassislari “Quyi Surg‘il” konida quduqlar qurilishini tezlashtirish uchun iskananing yanada samarali turlaridan foydalanish ustida qunt bilan ishlashni davom ettirmoqda.